XippiX.nl

Wist je dat deze 13 gevaarlijke slaapgewoonten je slaap compleet slopen?

Slapen is een van de meest belangrijke dingen in het leven.
Te weinig slaap kan zorgen voor serieuze gezondheidsproblemen. Ook zorgt het ervoor dat het je dagelijkse ritme flink kan verstoren. Het is belangrijk dat je een minimaal aantal uren slaap krijgt per nacht.

Hier zijn 13 gevaarlijke voorbeelden die je uit je slaap houden.

1. Onregelmatig slaapritme
Het lichaam heeft moeite met een onregelmatig slaap patroon. Het zorgt ervoor dat je lichaam zich steeds opnieuw moet aanpassen. Het resultaat is dat het lichaam moeite heeft om het juiste ritme te vinden. Belangrijk is dan ook dat je elke dag om dezelfde tijd gaat slapen.

Slecht slapen wat te doen?

2. Drink geen water meer voor het slapen
Water drinken voor het slapen gaan is geen goed idee. Met een volle blaas voel je je niet prettig in bed. Ook moet je er vaak midden in de nacht weer uit om toch snel naar het toilet te gaan.
We raden je ook aan om te stoppen met water drinken een uur tot twee uur voor het naar bed gaan.

Drink geen water voor het slapen gaan

3. Toch nog even je mobiel checken
Die Netflix film, Facebook, What’s app, stop ermee! Je komt moeilijk in slaap door het licht van het scherm. Daarbij houden deze elektronische gadgets je actief waardoor je hersenen moeilijk de rust kunnen vinden die ze nodig hebben.

Kijk niet meer op je mobiel

4. Lezen voor het slapen gaan
Lezen is goed, ook voor het slapen gaan. Alleen doe het niet in bed, lees voor die tijd een boek.

Slecht slapen, ga niet lezen

Like ons!